Reklamační řád pro podnikatele
I. Kdo jsme a čeho se tento reklamační řád týká
- Tento reklamační řád upravuje způsob a podmínky reklamace vad zboží zakoupeného prostřednictvím webových stránek www.onlinegastro.cz od společnosti KOHR Invest s.r.o., IČO: 064 08 851, se sídlem Na Folimance 2155/15, Vinohrady, 120 00 Praha 2, zapsaná v obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze pod sp. zn. C 281551 5688, tel. 228 229 958 (dále jen „my“).
- Pokud při nákupu uvedete své IČO, použije se pro vás tenhle reklamační řád pro podnikatele. Tento reklamační řád se použije také na případy, kdy je zboží zakoupeno bez uvedení IČO, pokud je z okolností nákupu nebo následného užívání zřejmé, že zboží je používáno v rámci podnikatelské činnosti, povolání nebo provozu. (dále jen „vy“).
- Cílem tohoto dokumentu, reklamačního řádu, je vysvětlit vám, jak můžete uplatnit svá práva z vadného plnění a jak probíhá reklamace.
- Tento reklamační řád je součástí našich obchodních podmínek.
- Všechny informace, které nám sdělíte, jsou důvěrné a bude s nimi tak zacházeno.
II. Práva z vadného plnění, reklamační proces
- § Vady
- Tento reklamační řád upravuje odpovědnost za vady podle občanského zákoníku a nezakládá záruku za jakost. Záruka za jakost je poskytována pouze v případě, že je u konkrétního zboží výslovně uvedena.
- Odpovídáme vám za to, že zboží při převzetí nemá vady. To znamená, že v době, kdy přebíráte zboží, odpovídáme zejména za to, že:
- se zboží hodí k účelu, pro který ho požadujete a s nímž jsme souhlasili;
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy;
- zboží je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití včetně návodu k montáži nebo instalaci;
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- § Uplatnění práva z vadného plnění
- Prosíme vás, abyste po převzetí zboží provedli jeho kontrolu bez zbytečného odkladu. Zjevné vady, poškození obalu nebo neúplnost dodávky nám, prosím, oznamte nejpozději do 48 hodin od převzetí zboží. K později uplatněným zjevným vadám již bohužel nemůžeme přihlížet.
- Práva z vadného plnění je třeba uplatnit bez zbytečného odkladu poté, co vadu zjistíte nebo ji při náležité péči můžete zjistit, nejpozději však do 12 měsíců od převzetí zboží, pokud není u konkrétního zboží uvedeno jinak. Reklamaci, prosíme, uplatněte prostřednictvím našeho reklamačního modulu, který najdete zde.
- Přípis k vámi uplatňované reklamaci musí obsahovat následující náležitosti:
- vaše kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.
- Dopravu zboží, které podle vašeho názoru obsahuje vadu, zpět na naši adresu si vždy domluvíme individuálně. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, musí být čisté a kompletní. V opačném případě nejsme povinni se reklamací zabývat a zboží vám zašleme zpět na vaše náklady.
- § Vady zboží
- Pokud má zboží vady, můžete uplatnit reklamaci a podle své volby požadovat u vady, která znamená podstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou):
- odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
- bezplatné odstranění vady opravou;
- přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
- vrácení kupní ceny na základě odstoupení od smlouvy.
- Pokud považujete vadu zboží za podstatné porušení smlouvy, může být k posouzení reklamace vyžadováno odborné vyjádření. Náklady na odborné posouzení hradí kupující v případě, že se reklamace ukáže jako neoprávněná.
- U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), máte nárok:
- na odstranění vady;
- přiměřenou slevu z kupní ceny.
- Vezměte na vědomí, že dokud neuplatníte právo na slevu z kupní ceny anebo neodstoupíte od smlouvy v případě nepodstatného porušení smlouvy, můžeme vám dodat to, co chybí, nebo odstranit vadu.
- Při uplatnění reklamace jste povinni nám sdělit, jaké právo jste si zvolili. Změna volby bez našeho souhlasu je možná jen tehdy, žádali-li jste opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná. Nezvolíte-li si své právo z podstatného porušení smlouvy včas, máte práva stejná jako při nepodstatném porušení smlouvy.
- § Nemožnost uplatnění práv z vadného plnění
- Odpovědnost za vady se nevztahuje na:
- opotřebení zboží jeho obvyklým užíváním, například ošoupání spotřebiče,
- použité zboží, kdy vada odpovídá míře opotřebení,
- vady, o kterých jste věděli, nebo které jste sami způsobili, třeba když něco ulomíte nebo je vada způsobená špatným zapojením přístroje,
- za vadu zboží nelze považovat ani rozdílné odstíny barev ve skutečnosti a na monitorech nebo displejích,
- poškození vzniklé nadměrným zatížením, nepřetržitým provozem, používáním zboží v rozporu s jeho technickými parametry nebo použitím zboží k jinému účelu, než pro který je určeno.
- Pokud jste před převzetím o vadě zboží věděli nebo ji sami způsobili, nejsme povinni vašemu nároku vyhovět.
- Za vadu plnění se nepovažuje překážka způsobená vyšší mocí.
- Odpovědnost za vady se nevztahuje na vady vzniklé v důsledku neodborné montáže, zapojení nebo instalace zboží, zapojení v rozporu s návodem výrobce, zapojení osobou bez odpovídající odborné kvalifikace nebo použitím nesprávného elektrického napětí, jištění, tlaku plynu nebo vody.
- Spotřební materiál a výměnné díly - za spotřební materiál a výměnné díly se považují zejména výrobky a součásti určené k pravidelné výměně nebo spotřebování při běžném používání (např. vakuovací sáčky, žárovky, těsnění, filtry, hadice apod.). U tohoto zboží odpovídáme pouze za vady, které existovaly při převzetí zboží, zejména za výrobní vady. Běžné opotřebení, vyhoření, spotřebování nebo zkrácení životnosti v důsledku běžného používání nelze považovat za vadu zboží a nepodléhá reklamaci.
- § Vyřízení reklamace
- Co nejdříve rozhodneme o vaší reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné posouzení. Co nejdříve i vaši reklamaci posoudíme.
- Prosíme vás, aby bylo zboží zasílané k reklamaci řádně vyčištěné, hygienicky nezávadné a zbavené provozních nečistot. Pokud tyto podmínky nebudou splněny, vyhrazujeme si právo reklamaci odmítnout nebo požadovat úhradu nákladů spojených s uvedením zboží do odpovídajícího stavu.
- Nárok na úhradu nákladů spojených s uplatněním reklamace vám bohužel nevzniká.
- V případě, že se reklamace ukáže jako neoprávněná, vyhrazujeme si právo požadovat úhradu nákladů spojených s dopravou zboží, jeho kontrolou, diagnostikou, administrativním zpracováním reklamace a případným uvedením zboží do původního stavu.
- Zašleme vám elektronicky potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, potvrzení o provedení opravy a o době trvání reklamace, případně zdůvodnění zamítnutí reklamace.
