Reklamační řád pro podnikatele
I. Kdo jsme a čeho se tento reklamační řád týká
- Tento Reklamační řád upravuje způsob a podmínky reklamace vad zboží zakoupeného prostřednictvím webových stránek www.onlinegastro.cz od společnosti KOHR Invest s.r.o., IČO: 064 08 851, se sídlem Na Folimance 2155/15, Vinohrady, 120 00 Praha 2, zapsaná v obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze pod sp. zn. C 281551 5688, tel. 228 229 958 (dále jen „my“).
- Pokud při nákupu uvedete své IČO, použije se pro vás tenhle reklamační řád pro podnikatele (dále jen „vy“).
- Cílem tohoto dokumentu, reklamačního řádu, je vysvětlit vám, jak můžete uplatnit svá práva z vadného plnění a jak probíhá reklamace.
- Tento reklamační řád je součástí našich obchodních podmínek.
- Všechny informace, které nám sdělíte, jsou důvěrné a bude s nimi tak zacházeno.
II. Práva z vadného plnění, reklamační proces
- § Vady
- Odpovídáme vám za to, že zboží při převzetí nemá vady. To znamená, že v době, kdy přebíráte zboží, odpovídáme zejména za to, že:
- se zboží hodí k účelu, pro který ho požadujete a s nímž jsme souhlasili;
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy;
- zboží je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití včetně návodu k montáži nebo instalaci;
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- § Uplatnění práva z vadného plnění
- Reklamaci, prosíme, uplatněte prostřednictvím našeho reklamačního modulu, který najdete zde.
- Přípis k vámi uplatňované reklamaci musí obsahovat následující náležitosti:
- vaše kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.
- Dopravu zboží, které podle vašeho názoru obsahuje vadu, zpět na naši adresu si vždy domluvíme individuálně. . Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, musí být čisté a kompletní. V opačném případě nejsme povinni se reklamací zabývat a zboží vám zašleme zpět na vaše náklady.
- § Vady zboží
- Pokud má zboží vady, můžete uplatnit reklamaci a podle své volby požadovat u vady, která znamená podstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou):
- odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
- bezplatné odstranění vady opravou;
- přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
- vrácení kupní ceny na základě odstoupení od smlouvy.
- Pokud považujete vadu zboží za podstatné porušení smlouvy, jste povinni nám to doložit.
- U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), máte nárok:
- na odstranění vady;
- přiměřenou slevu z kupní ceny.
- Vezměte na vědomí, že dokud neuplatníte právo na slevu z kupní ceny anebo neodstoupíte od smlouvy v případě nepodstatného porušení smlouvy, můžeme vám dodat to, co chybí, nebo odstranit vadu.
- Při uplatnění reklamace jste povinni nám sdělit, jaké právo jste si zvolili. Změna volby bez našeho souhlasu je možná jen tehdy, žádali-li jste opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná. Nezvolíte-li si své právo z podstatného porušení smlouvy včas, máte práva stejná jako při nepodstatném porušení smlouvy.
- § Nemožnost uplatnění práv z vadného plnění
- Odpovědnost za vady se nevztahuje na:
- opotřebení zboží jeho obvyklým užívání, například ošoupání spotřebiče;
- použité zboží, kdy vada odpovídá míře opotřebení,
- vady, o kterých jste věděli, nebo které jste sami způsobili, třeba když něco ulomíte nebo je vada způsobená špatným zapojením přístroje.
- za vadu zboží nelze považovat ani rozdílné odstíny barev ve skutečnosti a na monitorech nebo displejích.
- Pokud jste před převzetím o vadě zboží věděli nebo ji sami způsobili, nejsme povinni vašemu nároku vyhovět.
- Za vadu plnění se nepovažuje překážka způsobená vyšší mocí.
- § Vyřízení reklamace
- Co nejdříve rozhodneme o vaší reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné posouzení. Co nejdříve i vaši reklamaci posoudíme.
- Nemáte právo na úhradu vynaložených nákladů na uplatnění reklamace.
- Zašleme vám elektronicky potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, potvrzení o provedení opravy a o době trvání reklamace, případně zdůvodnění zamítnutí reklamace.